בתחילת כל פרויקט עלינו לענות על מספר שאלות עיקריות:
1. מה מטרת הפרויקט?
2. מה האווירה שהפרויקט אמור לשדר?
3. האם יש צבעים שממש חייבים להיות בעיצוב?
4. האם יש צבעים שממש לא צריכים להיות בעיצוב?
5. אילו שילובים מתאימים לגוון העיקרי שנבחר בגלגל הצבעים?
6. מה הם היחסים בין הצבעים שנתקבלו בעיצוב הכולל?
בשאלה הראשונה נבדוק מה אנחנו רוצים לגרום לקהל שלנו להרגיש – האם אנרגטי או רגוע?
בשאלה השניה נברר מה תהיה האווירה? האם כהה ותוססת או שלווה ומינימליסטית? האם לאוכלוסיה צעירה מאוד (נוער), גילאי 20-30 או לגיל הזהב. לפי זה נוכל לדעת פחות או יותר את האווירה שנרצה לשדר.
בשאלה השלישית נקבע את הגוונים שיהיו חייבים להיות בעיצוב לפי מה שמסמלים הצבעים – למשל אם מעצבים משהו לנוער ורוצים לשדר משהו אורבני נשים קצת שחור או משהו מחוספס וכהה אחר (בד״כ לא במקרה של עיצוב לקניות בגדים אלא יותר עיצוב לגולשי סקייטבורד).
בשאלה הרביעית נבחר אלו צבעים אנחנו ממש לא נכניס לעיצוב, אם בגלל שהם לא מתאימים לצבעים הנבחרים או בגלל שהם לא משדרים את המסר הרצוי.
בשאלה החמישית נחליט על מספר הצבעים שנרצה ולפי זה על איזה שילוב נלך, שילוב צבעים משלימים, אנאלוגיים, שלישונים או שבכלל נבחר צבע אחד בגוונים שונים (מעורבבים עם לבן או שחור או אפור).
בשאלה השישית נחליט על היחסים בין הצבעים – האם הצבעים הבהירים יהוו צבעי רקע או הכהים דווקא, אלו צבעים יהיו צבעי הדגש שלשם נרצה להוביל את העין? (צבעים אלו יהיו הצבעים בעלי הניגודיות הכי גבוהה עם צבעי הרקע).
חשוב להכיר את הקהל שלנו ואת העדפותיו, המטרה היא שהקהל ירגיש שהוא חלק מהמותג שלנו, שירגיש קרוב אלינו. אם קהל הלקוחות שלנו ממדינה אחרת, כדאי לשים לב כיצד הם תופסים את הצבעים השונים שכן במדינה מסויימת צבע מסוים ישדר משהו אחד ובמדינה אחרת את ההיפך. כמו כן, גם אם העיצוב שלנו יהיה ״משוגע״, ״כייפי״ ועם הרבה אלמנטים וצבעים יש לדאוג שיהיה מספיק ברור וזורם לעין.
בהצלחה! אשמח לראות עיצובים שעשיתן.ם :)
כאן המקום לשאול שאלות ולקבל עיצות וטיפים נוספים.