למה באמת לא מומלץ לבחור את הצבעים האהובים עלינו ונסגור עניין?
אתחיל בזה שהחשיבות בבחירת צבעים לעיצוב נובעת ממשמעות הצבע לנפש האנושית. צבע יוצר רעיונות, מבטא מסרים, מעורר עניין ויוצר רגשות. צבעים בהירים נוטים ליצור תחושה שמחה וחיובית ואילו צבעים כהים יקרינו את ההיפך. צבעים חמים מראים התרגשות, אופטימיות ויצירתיות בעוד שצבעים קרירים מסמלים שלווה, רוגע והרמוניה.
בעסק שלך, הצבע אמור להיות מותאם למיתוג שלך ולשדר את אווירת העיסוק שלך, מי שמתעניין בתחום שלך ירגיש נוח יותר כאשר הצבעוניות משדרת את מה שהוא מחפש. הצבע שנבחר בסופו של דבר יבדל את העסק שלנו מהאחרים ויקשר אותנו באופן חיובי ללקוחות הפוטנציאלים.
כדאי לשים לב שיש גם צבעים שבאופן עצמאי משדרים משהו אחד ביחד יכולים לשדר משהו אחר לגמרי, למשל: הצבע הירוק – מסמל לנו שאפשר לעבור, ביטחון ואילו הצבע האדום – מסמל אזהרה, עצירה, סכנה. כאשר הירוק והאדום משולבים יחד מיד אנחנו חושבים על חג המולד, חג האורות, המתנות, המשפחה. והקישוטים.
![](https://www.giladesign.co.il/wp-content/uploads/2021/08/פוסט-1-תמונה-1-min.png)
אז איך בכל זאת אנחנו בוחרים את הצבעים שלנו ומשלבים אותם?
את הנראות הצבעונית נבחר לפי המשמעות שיש לכל צבע למרות שישנם מקרים בהם לצבע יהיו משמעויות שונות בתרבויות שונות לכן צריך לשים לב מי הלקוחות שלנו ואיך הם יפרשו את הצבעים. למשל: אדום בסין זה צבע האש שמשדר יופי, אושר, הצלחה ומזל ואילו בתרבות המערבית יותר האדום מסמל תשוקה, פיתוי, סכנה, כעס, אלימות, דם. וכן הצבע הלבן בתרבות המערבית מסמל משהו נקי, טהור, תמים, מושלם ואילו בתרבות הסינית בנוסף לטוהר זהו גם צבע של המוות והאבל. עוד על משמעות הצבעים
![](https://www.giladesign.co.il/wp-content/uploads/2021/08/פוסט-1-תמונה-2-min-1024x420.png)
בשלב זה, אחרי שיש לנו כבר מושג כללי על הצבעים ומשמעותם, נתחיל לחקור את הצבעים המתאימים לנו בעזרת גלגל הצבעים שיכוון אותנו בבחירת השילובים המוצלחים וההרמוניים יותר לעיצוב הכולל שלנו.
גלגל זה בנוי משלושת צבעי הבסיס אדום, צהוב וכחול, אלו הם צבעים שאי אפשר ליצור אותם ע״י ערבוב של צבעים אחרים, הם צבעי יסוד. מתוך שלושת הצבעים הללו יוצרים את קבוצת הצבעים המשניים (ערבוב של אדום וצהוב יתן כתום, מצהוב וכחול נוצר הירוק ובהמשך גם הסגול) ולבסוף, מתוך ששת הצבעים שקיימים עכשיו בגלגל יוצרים סדרה נוספת של צבעים שלישונים (כתום–אדום, כתום–צהוב, צהוב–ירוק, ירוק–כחול וכן הלאה).
אם נחצה את הגלגל באמצע הוא יתחלק לצבעים חמים וצבעים קרים
צבעים חמים הם תוססים ואנרגטיים, ונוטים להיות בולטים יותר.
צבעים קרים יוצרים רושם מרגיע יותר.
לבן, שחור ואפור נחשבים לניטראליים.
![גלגל הצבעים color wheel](https://www.giladesign.co.il/wp-content/uploads/2021/08/פוסט-1-תמונה-3-min.png)
בנוסף לחלוקה של צבעים חמים וצבעים קרים ישנן שלוש קבוצות נוספות של צבעים
צבע שמעורבב עם כמות מסוימת של לבן – יוצר גוונים בהירים של אותו הצבע
צבע שמעורבב עם כמות מסוימת של שחור – יוצר גוונים כהים של אותו הצבע
צבע שמעורבב עם כמות מסוימת של אפור – יוצר גוונים בטונים שונים של אותו הצבע
![](https://www.giladesign.co.il/wp-content/uploads/2021/08/פוסט-1-תמונה-4-min-1024x398.png)
לסיכום:
באופן כללי ישנם מספר שילובים שנחשבים נעימים במיוחד לעין ואלו הם העיקריים:
צבעים משלימים – צבעים הנמצאים אחד מול השני בגלגל (כגון: ירוק ואדום, כחול וכתום, צהוב וסגול) צבע בסיס עם צבע משני.
שילוב צבעים אנלוגיים – צבעים הנמצאים אחד ליד השני (כגון: אדום, כתום כהה, כתום בהיר וצהוב או כחול בהיר, ירוק, ירקרק).
שילוב צבעים שלישונים – כאשר הצבעים נמצאים על הגלגל במרחקים שווים אחד מהשני (כגון: סגול, כתום כהה, צהוב).